Odborný pracovník na škole:
- Mgr. Kristína Priedhorská (školský psychológ)
Spolupráca:
- Mgr. Veronika Pelcová (špeciálny pedagóg)
- MUDr. Alžbeta Močiliaková (pedopsychiater)
- CPP Liptovský Mikuláš (elokované pracoviská Kuzmányho 6 Liptovský Mikuláš a Čs. Brigády 2 Liptovský Mikuláš (https://poradenstvo-mikulas.lepsiweb.sk/)
Transformácia poradenského systému:
Od 1.1.2023 sa menia súčasné poradne v školstve (CŠPP a CPPaP) na Centrá poradenstva a prevencie.
Do konca roka 2022 existovali na Slovensku 2 druhy poradenských zariadení (poradní):
- centrá špeciálno-pedagogického poradenstva (CŠPP) a
- centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie (CPPPaP).
Podporu poradní môže dostávať dieťa/žiak do skončenia prípravy na povolanie (u študentov vysokých škôl je to až do veku 25 rokov) a jeho rodina. Ich náplňou sú okrem iného terapie, poradenstvo rodičom a diagnostika.
AKO SA ZMENIL SYSTÉM OD 1.1.2023?
Vzniká 5 stupňov podporných úrovní, ktoré nahradia aktuálny systém podpory detí a ich rodičov v školských poradniach.
Nových 5 úrovní podpory budú poskytovať:
- stupeň podpory – učiteľ, odborný zamestnanec a školský podporný tím v školách
- stupeň podpory – školský špeciálny pedagóg, alebo odborný zamestnanec školy a podľa potreby v spolupráci s centrom poradenstva a prevencie
- stupeň podpory – odborný zamestnanec centra poradenstva a prevencie v školách a v centrách poradenstva a prevencie
- stupeň podpory – odborný zamestnanec centra poradenstva a prevencie v centrách poradenstva a prevencie
- stupeň podpory – odborný zamestnanec špecializovaného centra poradenstva v špecializovanom centre poradenstva a prevencie alebo v prirodzenom prostredí dieťaťa.
Okrem školy bude podpora poskytovaná aj:
- na úrovniach 3. a 4. stupňa v školách a v centre poradenstva a prevencie (ďalej CPP) – bude ich 141,
- na úrovni 5 stupňa v špecializovanom centre poradenstva a prevencie (ďalej ŠCPP) – bude ich 29.
- SCŠPP budú poskytovať služby najmä deťom/žiakom so zdravotným postihnutím a budú sa preto špecializovať podľa znevýhodnení pre deti a žiakov s:
- s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami (počet: 8)
- s mentálnym postihnutím (počet: 5)
- s narušenou komunikačnou schopnosťou (počet: 5)
- s viacnásobným postihnutím (počet: 4)
- so sluchovým postihnutím (počet: 1)
- so zrakovým postihnutím (počet: 2)
- deti do piateho roku veku (počet: 4).
- CPP na úrovni 3. a 4. stupňa má poskytovať odborné činnosti bez vymedzenia zamerania na cieľové skupiny podľa zdravotného znevýhodnenia tak, aby možnosť navštevovať CPP nebola determinovaná na základe zdravotného znevýhodnenia dieťaťa, žiaka, študenta
Užitočné linky:
https://www.minedu.sk/transformacia-poradni/
V školskom roku 2022/2023 sa plánuje, resp. pokračuje odborné zameranie na:
- edukáciu detí a žiakov s ADHD, s poruchami učenia a správania,
- problematiku stravovacích návykov,
- rozvoj verbalizácie u detí s autizmom,
- bazálnu stimuláciu pod dohľadom odborne vyškolených pracovníkov,
- pravidelné tréningy neurofeedbacku a biofeedbacku pod dohľadom certifikovaného pracovníka (od mája 2023)
- liečebnú procedúru cez Kneippov chodník vybudovaný priamo v areáli školy.