Súčasnosť školy
Špeciálna základná škola internátna, vytvára podmienky pre systematické budovanie hygienických návykov, zdokonaľovanie sebaobslužných činností detí. Prostredníctvom kreatívnej pracovnej a telesnej výchovy nielen zvyšuje úroveň jemnej a hrubej motoriky, celkovej pohybovej koordinácie ale v podstatnej miere prispieva k dosiahnutiu bio-psycho-sociálnej rovnováhy a šťastia z dosiahnutých úspechov. Zabezpečuje získavanie a rozvoj sociálnych skúseností a zručností. Profesionálna orientácia s prihliadnutím na reálne možnosti dieťaťa a zákonného zástupcu dieťaťa.
Veková kategória od 6 rokov do 16 rokov (príp. 18 rokov)
Deti sa vzdelávajú
- A.variant
- B.variant
- C.variant
- triedy pre žiakov s PAS (poruchy autistického spektra)
Vstupná diagnostika po príchode dieťaťa do zariadenia
- rodinná anamnéza – sociálny pracovník
- osobná anamnéza – sociálny pracovník
- výchovnovzdelávací proces – špeciálny pedagóg, učiteľ, vychovávateľ
- psychologická diagnostika – psychológ
- zdravotný stav – zdravotná sestra
- rehabilitačná diagnostika – rehabilitačný pracovník
- záverečné doporučenie a prognózy, odporúčanie konkrétneho modelu a programu edukácie (zaradenie dieťaťa, príslušný typ vzdelávania, na čo je potrebné prihliadať, potreby dieťaťa pri jeho pedagogickom vedení, postupy pri adaptácii, čomu sa venovať a čo trénovať, čo posilňovať, ako dieťa hodnotiť, oceňovať, motivovať, na čo dbať pri dosahovaní zmien v jeho prejavoch – sociálny pracovník, psychológ, špeciálny pedagóg (učiteľ, vychovávateľ), etopéd, logopéd, zdravotná sestra, rehabilitačný pracovník).
- posudzovanie funkčnosti modelu edukácie a jeho úspešnosti v závislosti od variability potrieb edukovaného jednotlivca.