Psychológ zariadenia sa zaoberá dieťaťom od prvej hodiny jeho prijatia.
Príjem dieťaťa – vstupné vyšetrenie
Formy a metódy
- a) určenie biorytmu
- b) určenie potreby spolupráce s etopédom, špeciálnym pedagógom, rehabilitačným
pracovníkom, sociálnym pracovníkom , klinickým psychológom, pedopsychiatrom a
iné - c) psychologická prevencia – vytváranie v spolupráci so sociálnym pracovníkom,
špeciálnym pedagógom, zdravotníkom, rehabilitačným pracovníkom a iné
strategických plánov pomoci dieťaťu zvládať bežné, nečakané situácie v živote
ako aj komplexný vplyv smerom k pozitívnym zmenám v jeho správaní. - d) sústavne monitoruje žiaka z hľadiska osobnostného, poznávacieho, emocionálneho
a sociálneho vývinu. Zvýšenú pozornosť venuje žiakom s problémami v učení,
žiakom s poruchami správania, žiakom ktorý sa nachádzajú v krízových a
životných situáciách. - e) je súčasťou celodenného prežívania dieťaťa, ktoré v záujme komplexného
pozitívneho rozvoja ovplyvňuje požadovaným smerom - f) intenzívna spolupráca so sociálnym pracovníkom, špeciálnym pedagógom (učiteľ,
vychovávateľ), zdravotným pracovníkom, rehabilitačným pracovníkom, logopédom,
etopédom