Špeciálna Základná Škola s Materskou Školou Internátna Liptovský Ján

Psychologický servis

Psychológ zariadenia sa zaoberá dieťaťom od prvej hodiny jeho prijatia.

Príjem dieťaťa – vstupné vyšetrenie
Formy a metódy

  • a) určenie biorytmu
  • b) určenie potreby spolupráce s etopédom, špeciálnym pedagógom, rehabilitačným
    pracovníkom, sociálnym pracovníkom , klinickým psychológom, pedopsychiatrom a
    iné
  • c) psychologická prevencia – vytváranie v spolupráci so sociálnym pracovníkom,
    špeciálnym pedagógom, zdravotníkom, rehabilitačným pracovníkom a iné
    strategických plánov pomoci dieťaťu zvládať bežné, nečakané situácie v živote
    ako aj komplexný vplyv smerom k pozitívnym zmenám v jeho správaní.
  • d) sústavne monitoruje žiaka z hľadiska osobnostného, poznávacieho, emocionálneho
    a sociálneho vývinu. Zvýšenú pozornosť venuje žiakom s problémami v učení,
    žiakom s poruchami správania, žiakom ktorý sa nachádzajú v krízových a
    životných situáciách. 
  • e) je súčasťou celodenného prežívania dieťaťa, ktoré v záujme komplexného
    pozitívneho rozvoja ovplyvňuje požadovaným smerom
  • f) intenzívna spolupráca so sociálnym pracovníkom, špeciálnym pedagógom (učiteľ,
    vychovávateľ), zdravotným pracovníkom, rehabilitačným pracovníkom, logopédom,
    etopédom