Logopedická intervencia
Logopedická intervencia v Špeciálnej základnej škole s materskou školou internátnou Liptovský Ján
Logopedická intervencia narušenej komunikačnej schopnosti mentálne postihnutých detí a žiakov v škole je rozdelená do oblastí:
1. orientačná diagnostika, vypracovanie individuálnych plánov logopedickej intervencie
2. logopedická intervencia zameraná na :
- dychové cvičenia, oromotorické cvičenia,
- orofaciálnu stimuláciu,
- zlepšenie narušenej komunikačnej schopnosti so zameraním na jazykové roviny:
- a) foneticko – fonologická
- b) lexikálno – sémantická
- c) morfologicko – syntaktická
- d) pragmatická
3.motorika
- pomocou pohybovej výchovy v rámci logopedickej stimulácie podporovať rozvoj hrubej motoriky
- jemná motorika so zameraním na grafomotoriku
- motorika artikulačných orgánov – zameraná a rozvoj pohyblivosti orgánov zúčastňujúcich sa na artikulácii jednotlivých hlások
4. používanie prvkov alternatívnej a augmentatívnej komunikácie (AAK) – posunky, piktogramy a iné formy dorozumievania.
5. zameranie sa na rozvoj pravo – ľavej orientácie, zrakového, sluchového vnímania, orientácie na ploche a priestore, časových vzťahov, fonematické uvedomovanie pozície hlásky v slovách, cvičenia na zvyšovanie koncentrácie.